מארב - אמנות . תרבות . מדיה
אודותינוצרו קשר
שלח
מדריך / תערוכות
ורנר בראון - מצעד האווזים, 1955

ורנר בראון - מצעד האווזים, 1955

--

למי יש יותר גדול

2008-08-27 11:24:09   הקטנת הטקסט בכתבההגדלת הטקסט בכתבה

את אירועי ארט פוקוס בירושלים וארט TLV בת"א הוזמנו לאצור אוצרים אירופאים בכירים. בשני האירועים ישתתפו עשרות אמנים מקומיים ובינלאומיים, ושניהם הופקו בהשקעה של מליוני שקלים. האחד יפתח ב-23 בספטמבר והשני יום למחרת. מצאו את ההבדלים.

"האם אמנות יכולה יותר?"

הודעה לעיתונות:
66 אמנים מישראל ומרחבי העולם ישתתפו בארט פוקוס 5, פרויקט האמנות העכשווית שיתקיים בחודשים ספטמבר-אוקטובר בירושלים. "ארט פוקוס 5", פרויקט האמנות הבינלאומי של הקרן לירושלים, יפתח ב-23 בספטמבר ויוצג עד ה-25 באוקטובר 2008, בבית הכנסים החדש "פביליון", הנבנה בימים אלה בלב האזור התעשייתי של שכונת תלפיות בירושלים. תקציב הפרויקט יעמוד על ארבעה מיליון ש"ח.

אתר התצוגה של ארט פוקוס 5 נבחר בכוונה תחילה. בעיר הטעונה כל כך בהיסטוריה ובזיכרון (הנוחים לפירושים מכל הסוגים), ובשכונה המתאפיינת במלאכה, יזמות ומסחר, חלל ה"פביליון" יתפקד כאזור למפגשים ההולמים אמנות עכשווית; כצומת דינמי, בתהליכי בנייה, בשוליים של מקומות המורגלים בתצוגה של אמנות עכשווית; כמפגש הנותן במה לריבוי של הצעות ולתסיסה ערנית של התנסויות בתהליך.

את "ארט פוקוס 5" אוצרים יחד ברנאר בליסטן ועמי ברק מצרפת. בליסטן, עד לאחרונה ראש המחלקה לאמנות חזותית במשרד התרבות הצרפתי, פרופסור לאמנות עכשווית בבית הספר של הלובר בפריז. בעבר שימש אוצר וסגן מנהל במוזיאון הלאומי לאמנות מודרנית במרכז פומפידו והיה מנהל המוזיאונים של מרסיי. בליסטן אצר תערוכות רבות בארץ ובעולם. ברק כיהן עד לאחרונה כראש המחלקה לאמנות חזותית במועצת העיר של פריז. בעשור האחרון אצר עשרות תערוכות ופרויקטים באירופה והיה נשיא האיגוד הבינלאומי של אוצרים לאמנות עכשווית ומנהל ה- FRAC, צרפת (אוספים מחוזיים לאמנות עכשווית).

כסדרה של אירועים ותערוכות שבמרכזם יצירה עכשווית, ארט פוקוס 5 מבקש לכנס יחד, באתר אחד, מגוון גדל של אופקים אסטטיים וגיאוגרפיים, כאירוע פתוח ורב פנים, מטרתו להראות את חיוניותה ורבגוניותה של האמנות בתקופת הגלובליזציה, תוך מיקוד של שפע הרעיונות וההצעות שהיא מעלה על פני השטח. ארט פוקוס 5 שם לו כמטרה לשוב ולקשור את הפעילות העכשווית למסורת מתמשכת ולהביא בחשבון את ההקשר הפוליטי והתרבותי. האמנות לא יכולה להרשות לעצמה להתעלם מנושאים הרי גורל שמונחים כיום על הכף. האוצרים של ארט פוקוס 5, עמי ברק וברנאר בליסטן, החליטו לכן לפנות לאמנים ויצרים מכל שכבות החברה בשאלה "האם האמנות יכולה יותר"?, שאלה שחובתם - וגם זכותם - לענות עליה.

ארט פוקוס 5 יהיה אפוא צומת של אירועים ועבודות אמנות מכל הסוגים, כשם שיהיה מקום לשיחות והחלפת רעיונות סביב עניינים שעל סדר היום העולמי, וסביב האפשרויות שפותחת האמנות העכשווית. כינוסן יחד של הצעות אמנותיות מגוונות ייעשה בדגש על רעיונות של קהילה ושל שיתוף, כפי שאלה באים לידי ביטוי ברגעי מפתח של האמנות המודרנית העכשווית. לנוכח עולם הנסחף בהבל של פעלתנות שווא, האוצרים מתעקשים על החיוני בלבד, על האמנות המבקשת להותיר רושם של ממש.

מנהלת: ד"ר נועה אבירם.
הנהלה אמנותית: נועה אבירם; יגאל צלמונה, אוצר ראשי בינתחומי, מוזיאון ישראל; יונה פישר, אוצר ראשי, מוזיאון אשדוד.
הפקה: פסטיבל ישראל.
  
אתר האינטרנט של ארט פוקוס:  www.artfocus.org.il 

רשימת האמנים המשתתפים בפרויקט:

אדל אבדסמד (נולד באלג'יריה; חי בפריז), סעדן אפיף (נולד בצרפת; חי בברלין), שנטל אקרמן (נולדה בבלגיה; חיה בפריז), ג'ניפר אלורה וגיירמו קלזדייה (אלורה נולדה בארה"ב; קלזדייה נולד בקובה; חיים בפוארטו-ריקו), פרנסיס אליס (נולד בבלגיה; חי במקסיקו-סיטי), מאיה באייביץ' (נולדה בבוסניה-הרצגובינה; חיה בפריז), מישל בלאזי (נולד במונקו; חי בפריז), אולה פון-ברנדנבורג (נולדה בגרמניה; חיה בברלין ובפריז), רודריק ביוקנן (נולד וחי בסקוטלנד), מירצ'ה קנטור (נולד ברומניה; חי בפריז), דויד קלארבאוט (נולד וחי בבלגיה), קולקטיב קלייר פונטיין (צרפת), קרן ציטר (נולדה בישראל; חיה בברלין), מתיו דיי ג'קסון (נולד וחי בארה"ב), ג'רמי דלר (נולד וחי בבריטניה), מיכאל דרוקס (נולד בישראל; חי בלונדון), ג'ימי דורהאם (נולד בארה"ב; חי ברומא), לאטיפה אקשאש (נולדה במרוקו; חיה בלוזאן, שווייץ), ז'אן-פסקל פלוויין (נולד בצרפת; חי בברלין), סיל פלוייר (נולדה בפקיסטן; חיה בברלין), סיפריין גאייאר (נולד וחי בצרפת), ריאן גנדר (נולד וחי בבריטניה), דאגלס גורדון (נולד בסקוטלנד; חי בניו-יורק, גלזגו וברלין), רודני גראהם (נולד וחי בקנדה), לוריס גריאו (נולד וחי בצרפת), ז'נג גואוגו (נולד וחי בסין), סובוד גופטה (נולד וחי בהודו), פייר וויג (נולד בצרפת; חי בניו-יורק ובפריז), עמאר קנוואר (נולד וחי בהודו), טליה קינן (נולדה וחיה בישראל), כריסטוף קלר (נולד וחי בגרמניה), קלוד לווק (נולד וחי בצרפת), דויד מליקוביץ (נולד וחי בקרואטיה), ויקטור מאן (נולד וחי ברומניה), כריסטיאן מרקליי (נולד בארה"ב; חי בלונדון), כריס מרקר (נולד וחי בצרפת), אוהד מרומי (נולד בישראל; חי בניו-יורק), דיימנטס נרקוויציוס (נולד וחי בליטא), ברוס נאומן (נולד וחי בארה"ב), משה ניניו (נולד וחי בישראל), פייר-פאולו פאזוליני (איטליה), נירה פרג (נולדה וחיה בישראל), אלכסנדר פריגו (נולד וחי בצרפת), דן פרז'ובסקי (נולד וחי ברומניה), אלי פטל (נולד וחי בישראל), קירסטן פיירות (נולדה וחיה בגרמניה), ברק רביץ (נולד וחי בישראל), רובין רוד (נולד בדרא"פ; חי בברלין), קרן רוסו (נולדה בישראל; חיה בלונדון), אנרי סאלה (נולד באלבניה; חי בברלין), תומאס סאראסנו (נולד בארגנטינה; חי בפרנקפורט), ג'ו סקנלן (נולד וחי בארה"ב), אריאל שלזינגר (נולד בישראל; חי בברלין), מירי סגל (נולדה וחיה בישראל), טינו סהגל (נולד בהודו; חי בברלין), יאן סרנדור (נולד וחי בצרפת), יואב שמואלי (נולד וחי בישראל), דורון סולומונס (נולד בבריטניה; חי בתל-אביב), סיימון סטרלינג (נולד בבריטניה; חי בקופנהאגן), חיים סטיינבך (נולד בישראל; חי בניו-יורק), פסקל-מרטין טאיו (נולד בקמרון; חי בבריסל), יאן טיכי (נולד בצ'כיה; חי בתל-אביב ובשיקגו), נעמה צבר (נולדה וחיה בישראל), שרון יערי (נולד וחי בישראל), רונה יפמן (נולדה בישראל; חיה בניו-יורק), אורי זוהר (נולד וחי בישראל).

ART   TEL  AVIV

הודעה לעיתונות:
לראשונה יתקיים בתל אביב אירוע אמנות בינלאומי: אירוע ART TLV כולל תערוכה מרכזית שתוצג בביתן הלנה רובינשטיין ובגן יעקב הסמוך. בנוסף תתקיימנה תערוכות של אמנים ישראלים שיוצגו בשישה חללים בנחלת בנימין.
  

את אירוע האמנות הייחודי ART TEL AVIV  יזמו מייסדות המחוברות לסצנת האמנות הבינלאומית: רבקה סקר, מנהלת סניף סותביס בישראל, והגלריסטיות  עירית  זומר, שפרה  אינטרטור, ויהודית  חביב  שפירא.
האירוע Art Tel-Aviv,  שתקציבו כמיליון דולר, הינו אירוע אמנות בינלאומי, ראשון מסוגו בישראל, שיפתח כאמור ב-24 לחודש ספטמבר הקרוב (2008) בתל אביב. אירוע זה יפתח מסורת של תערוכות אמנות, בהן יוצגו יצירותיהם של אמנים ישראלים לצד אמנים מובילים מהעולם, ומהווה הזדמנות חגיגית לחשיפה בינלאומית, ולמיתוגה של העיר כמוקד תיירותי המשלב היסטוריה, ארכיטקטורה ואמנות עכשווית. ART  TEL AVIV מכוון לקהל בינלאומי וישראלי המנסה להשתלב בזירת האמנות המתפתחת באזור.

את התערוכה "ארט תל אביב" יאצור ד"ר אנדרו רנטון מבריטניה, אוצר אמנות וסופר הידוע בתחומו ברחבי העולם, ראש לימודי האוצרות באוניברסיטת גולדסמית, שהיה אחד האוצרים של המניפסטה וחבר בוועדת השיפוט של פרס טרנר ב-2007.

התערוכה המרכזית תוצג בביתן הלנה רובינשטיין, ובגן יעקב הסמוך ומכאן יסתעפו זרועותיה לתערוכות של אמנים ישראלים אשר יוצגו בשישה בניינים בנחלת בנימין. כן מתוכננים מיצבים ופיסול סביבתי בשדרות רוטשילד שיהפכו את האזור למתחם אמנותי כולל "כל העיר אמנות" המקשר בין ביתן הלנה רובינשטיין ונחלת בנימין וייצור רצף אמנותי מהלנה רובינשטיין דרך שד' רוטשילד עד נחלת בנימין, מיתחם אחד של אמנות ויסמן את העיר ת"א בעולם האמנות הבינלאומי כ ART  TEL AVIV.

בשנים האחרונות זוכה סצנת האמנות בישראל לעניין רב ולתשומת לב בינלאומית. תל אביב הפכה למוקד תרבותי-אמנותי, למקום מרכזי של עשייה והתרחשות המורגשת לא רק במסגרות המוזיאונים, הגלריות והסינמטקים, אלא גם בתודעתה הציבורית הרחבה – הקוסמופוליטית.
מיסוד הפרוייקט כאירוע תקופתי קבוע והסמיכות לתערוכות הדו שנתיות המתקיימות באתונה ואיסטנבול, ימקם את תל אביב בשורה אחת עם הערים המובילות את אירועי האמנות ותאפשר לקהל שוחר האמנות לערוך סיור אמנותי מקיף בשלוש ערים שכנות.

ב"ארט טי אל וי", המשלב בין אמנות ישראלית ובינלאומית, ישתתפו גם אמנים מובילים מרחבי העולם. התערוכה המרכזית של הפרויקט תוצג בביתן הלנה רובינשטיין ובנוסף יוצגו עבודות במתחם נחלת בנימין, בבניין בשדרות רוטשילד ובגן יעקב.
 
"ארט טי אל וי" ייערך השנה בפעם הראשונה והחל ב-2009 יהפוך למסורת דו-שנתית השואפת להציב את תל-אביב במרכז מפת האמנות הבינלאומית, בדומה למה שעשתה במקום אחר הביאנלה באיסטנבול, ובמקביל לה.          
את ארט תל אביב יזמו וייסדו כמה מהדמויות המובילות בעולם האמנות הישראלי: רבקה סקר, מנהלת סניף סות'ביס בישראל; והגלריסטיות עירית זומר [גלריה זומר], שפרה אינטרטור [גלריה דביר] ויהודית חביב שפירא.
האוצר של "ארט תל אביב" הוא הבריטי ד"ר אנדרו רנטון, ממייסדי המניפסטה וחבר וועדת השיפוט של פרס טרנר 2007.

על מתחם נחלת בנימין:
במסגרת אירועי האמנות אשר יתקיימו בספטמבר 2008 בבית יערכו גם תצוגות של אמנים בחמישה חללים ברחוב נחלת בנימין.
המתחם מתקיים תודות לתמיכתם של מפעל הפיס וחברת ברגרואין אשר תרמה את החללים בהם יעבדו האמנים.
 
בחללים אלה יפעלו כחמש קבוצות אמנים, שיבחרו ע"י האוצר הראשי אנדרו רנטון ועל ידי המנהלים האמנותיים של המתחם: מיכל הלפמן ואיתי מאוטנר.
פרויקט זה מבקש לשנות את התפיסה כי תפקידם של אמנים הוא להתאים עצמם לדפוס שתובע האוצר. כאמור רנטון וצוות החשיבה -הכולל את מיכל הלפמן, איתי מאוטנר והמייסדות-  בחרו את ראשי הקבוצות בלבד וכל אמן יבחר בעצמו את היצירות שלו שישתתפו בתערוכה.
ראשי הקבוצות הם: אוהד פישוף, דורון רבינא, הדס קידר, אירית חמו ואלונה רודה. כל אחד מהם יבחר אמנים נוספים שיציגו בחללי הנחלה.
ייחודו של הפרויקט בנחלת בנימין הוא בכך שקבוצות האמנים יפעלו ללא אוצר. חלק זה של התערוכה נועד לאפשר לאמנים, מעורבות גדולה יותר ע"י יצירת קבוצות מתחומים שונים בחללים לא מוזיאליים. התכנים נגזרים מחופש הפעולה של האמנים עצמם, ו-ARTLV יגבה אותם רעיונית. פרויקט זה כאמור הינו ייחודי בכך שהוא נבנה מתוך יוזמה עצמאית ואוצרותית של האמנים. האמנים עובדים יחד כסוג של קולקטיב ובה בעת הם זוכים לחופש אמנותי מלא.
 
"ארט תל אביב" ייפתח ב-24.9 באירוע השקה חגיגי בהיכל התרבות. בספטמבר 2009 ייערכו אירועי ארט טי אל וי בפעם השנייה, במסגרת חגיגות ה-100 לעיר תל-אביב.

גרסת הדפסה גרסת הדפסה
תגובות גולשים
הוספת תגובה
1
מחדש חוסר החידוש (ל"ת)
אלמוני

פורסם ב-16:24 ,27/08/2008
2
מה השתנה ב-15 שנים?
אבי רוזן

טקסט ששפרסמתי ב"סטודיו" בראשית עידן האינטרנט (1994).
http://www.artfocus.co.il/images/rosen.jpg

המאזן היום נוטה לכיוון הקיברנטי- אינטרנט- רשת, אך התקציבים עדיין מופנים לממסד הישן ושלוחותיו..
הארטפוקוס "מטרתו להראות את חיוניותה ורבגוניותה של האמנות בתקופת הגלובליזציה"... זה מתרחש ברשת ולא במוזיאון!

פורסם ב-18:02 ,27/08/2008
3
אבי רוזן, אתה אנכרוניסט מגוחך
אלמוני

וגם יוצר וזניח. עיין ברשימת המשתתפים תגלה כמה אמנים גדולים. א מ נ ים. לא חרטטני אינטרמת.

פורסם ב-13:29 ,29/08/2008
4
לאלמוני
אבי רוזן

אלמוני אתה ג-ד-ו-ל!
אני בטוח שאתה גם אמן גדול :-)

פורסם ב-18:38 ,29/08/2008
5
תערוכה הצילום באינרנט
צלם

תערוכת צילום ישראלי בגרמניה (אוצר: אברהם אילת).מצויה גם באתר אינטרנטי ובאיכות לא רעה! למה לנסוע לגרמניה אם אפשר לראות מכאן?
http://www.frau-boehm.de/tradecenter/guest1.html
אם יש מיליון צלמים בעולם איך נחזה בכולם?
דרך האינטרנט, וגם נוריד משם צילום או שניים {בלי אוצרים}.

פורסם ב-14:56 ,30/08/2008
6
מתוך ה66 האמנים רק 11 חיים רק בישראל.
אלמוני

אין מספיק אמנים טובים שחיים בארץ ? צריך להוציא הכל על יבוא מחול. זוהי הודעה על פשיטת הרגל של האמנות הישראלית שנוצרת בארץ.

פורסם ב-23:22 ,30/08/2008
7
גלובאליזציה
אלמוני

אין ההבדל בין אמנות כדורגל וכדורסל?
יש שחקנים זרים.

פורסם ב-23:41 ,30/08/2008
8
קצת הגהה ועריכה
מידע פנימי

עם המיליון דולר שיש להם, לא יכלו קברניטות ארט טי אל וי לדאוג לעריכה בסיסית ולהגהה של הטקסט שהן שולחות לעיתונות? למה הניסוח מסורבל ואותם פרטים חוזרים שוב ושוב, כאילו לא צוינו קודם? למה יש מלא שגיאות? למה התעתיק לא אחיד? למה יש מילים גועליות כמו "מיתוג" ומילים אחרות, פלצניות ויומרניות ללא הצדקה? למה כתוב שאנדרו רנטון הוא סופר – זאת שגיאה, כנראה בגלל תרגום אוטומטי מאנגלית של המילה writer – ושהוא היה בועדת פרס טרנר ב-2007? – שוב שגיאה, הוא היה שם ב-2006. למה נראה כאילו משרד יחצ"נות סוג זין אחראי לפיסוק? בכלל, זה נראה כאילו גזרו והדביקו יחד כמה נוסחים נפרדים כדי שיהיה יותר "בשר", כאילו, כאשר כל מה שיש לקברניטות האירוע לומר זה שהן מתות להראות קוסמופוליטיות. מן הסתם התייחסו בארט טי אל וי לטקסט האנגלי ברצינות רבה יותר. לא לחינם האתר שלהם קיים רק בגרסא אנגלית, כי מה שחושבים עליהם פה בארץ ממילא לא נחשב. רק מה שחושבים בחו"ל. ומה היא פרובינציאליות אם לא הדבר הזה? חבר'ה, כסף זה לא הכול בחיים! יש גם כבוד, וזה אין לכם בכלל

פורסם ב-17:53 ,01/09/2008
9
עוד מידע פנימי
מ.פ

אם לא מרשימת האמנים המכובדת, אז מההודעה לעיתנות ברור שארטפוקוס על רמה אחרת לגמרי

פורסם ב-17:59 ,01/09/2008
10
עצם ללונטינים
מקומית

זורקים עצם ללונטינים דוגמת מ.פ. שאפילו רשימת שמות או נוסח הודעה לעיתונות עושדה לה את זה! הם יבלעו אותה כאילו הייתה הדבר האמיתי! במדבר כל קוץ פרח, העקר שיראה ויהיה לו ריח חו"ל

פורסם ב-20:09 ,01/09/2008
11
איך זה שמארב פיספס את הארוע בהס 8 ?
ברבלה

עם כל הכבוד לאירועים המדוו"חים איך זה שלא הופיעה במארב שום פרומו או סקירה או איזכור לארוע האלטרנטיבי - המובהק, הגדול יחסית והמוצלח כמעט בכל פרמטר - שקרה בסוף השבוע
ברח' הס בת"א? נפלא מבינתי איך קורה שמגזין אלטרנטיבי וחתרני ביומרנותו, מתעלם לחלוטין
מארוע שהיווה תשובה ניצחת לכל האמנות המיסחרית, הממסדית והקליקאית של אוכלי הסושי והקוויאר?

פורסם ב-22:46 ,01/09/2008
12
המחתרתיות כבודה במקומה מונח
ע.

אבל התערוכה בהס 8 הייתה בינונית, שלא לומר גרועה. וגם לא במיוחד אלטרנטיבית אם שופטים לפי המוזיקה והאמנות חסרת המעוף, את זה אני יכולה למצוא בכל פאב או גלרייה.

פורסם ב-23:13 ,01/09/2008
13
ועוד משהו
ע.

במקום להודות שיש סוף סוף קצת אמנות לא ישראלית לראות כאן, אתם מקטרים, מה התחלקתם על השכל? נכון יש מספיק אמנים, אבל גם מספיק תערוכות משמימות של אמנים ביצתיים ומשעממים

פורסם ב-23:14 ,01/09/2008
14
ל-ע. הפרובינציאלית
אמן בינלאומי

חוששני שיש לך בעיות בהבנת הנקרא. הכותבת שלפניך לא נכנס כמוך לביקורת שיפוטית אלא השיג קודם כל על שיקולי העריכה של מארב. זהו מגזין שבו מופיעות סקירות וביקורות על תערוכות ואירועים אזוטריים לחלוטין שרמתם האמנותית מוטלת בספק רב אך זוהי הבמה הנאותה לסקרם. פה מדובר על חובת ההתייחסות לארוע מסוג הס 8, שמעטים ממנו קורים במחוזותינו, ארוע שלא נמדד בהכרח ע"פ רמת האמנות שמוצגת בו אלא ע"פ עצם קיומו הנדיר.
ארועים מסוג זה הם לחם חוקה של אותה אמנות חו"ל שאת כל-כך משוועת אליה. בהתרחשויות מעין אלו מסומנת הסצינה האלטרנטיבית ואמני העתיד, בהבדל מבארץ, כאן זה קורה בתערוכות בוגרים סופר אמביציוניות ובתערוכות מלוקקות על קירות לבנים.
יתרה מזאת: ארועי ארט פוקוס וטי.אל.וי לא נועדו להציג אמנים מחו"ל במיטבם אלא להציג אוצרים נחשבים. כבר למדנו ש"אוצרים נחשבים" לא מבטיחים דבר ביחס לאיכות האמנות שבחרו. ראה למשל את הכשלונות הקולוסאליים של שתי הדוקומנטות האחרונות שם כל אותם "אמני חו"ל" נדחקו לגמרי לשולי דרגת החשיבות. אז בבקשה ע. אולי תקבלי תזות מפולספות יחסי ציבור מכאן עד קצה העולם, אבל מי מבטיח לך שתקבלי אמנים טובים באמת?
ואגב, לטעמי גם האמנות שהוצגה בהס היתה טובה דיה ובהחלט התאימה לרוח הארוע.

פורסם ב-10:50 ,02/09/2008
15
לאמן הבינלאומי
אלמוני

"קיומו הנדיר" של האירוע? "מעטים ממנו קורים במחוזותינו"? נו, נו. בימינו יותר קל לעשות אירוע אמנות "אלטרנטיבי" בתל-אביב, מאשר למצוא דירה להשכרה בעיר (בשליפה מהירה אני יכול להזכר באירוע בקיבוץ גלויות, בגלריה דרום, בגלריה של גילית פישר, באלפרד, ב"ביאנלה בפלורנטין", בתערוכה שעשו הדס רשף ונועה גרוס. שאמשיך?).
בעניין האוצרים הבינלאומיים אתה דווקא צודק.

פורסם ב-11:03 ,02/09/2008
16
אלמוני יקר
אמן מקומי

לארגן אירוע אלטרנטיבי שיזכה לחשיפה נאותה ולקהל מבקרים רב רק בזכות עצמו, בלי כסף ובלי יחצ"נות אגרסיבית, זה עדיין הישג נדיר למדי במקומותינו ובודאי שיש לברך עליו. שאלת התעלמות "מארב" עדיין תלויה ועומדת.

פורסם ב-16:08 ,02/09/2008
17
גולשים ומגיבים יקרים
יונתן אמיר

צוות מארב אינו יכול לסקר כל אירוע וכל תערוכה. לרשימת המקומות שציין אחד המגיבים פה אפשר להוסיף עוד עשרות (כן, עשרות) חללים, קבוצות ואירועים עצמאיים שפועלים על בסיס קבוע או חד-פעמי בת"א, ירושלים, חיפה ומקומות אחרים. אנו מנסים להתייחס לפעילויות רבות ככל האפשר, בהתאם לאילוצים ולשיקולי עריכה.

כמו כן אנחנו שמחים תמיד לשתף פעולה עם כותבים חדשים. אם יש מישהו או מישהי שמעוניינים לכתוב על התערוכה ברחוב הס, כמו גם על תערוכות ואירועים אחרים שנראים להם חשובים לסיקור, הם מוזמנים לכתוב על כך ולפנות אלינו.

אי-מייל פורסם ב-17:21 ,02/09/2008
18
לאמן בינלאומי
ע. התל אביבית

אני מבינה יכולה לזהות את המקום שממנו יוצאת עמדתך, אני מאמינה שאני נמצאת אפילו בצד שלך במחנה. אלטרנטיבה= אופוזיציה, שהיא כוח מאוד חשוב בחברה ליברלית שוחרת תרבות. גם יש את העניין של התנגדות לכלכלת שוק האמנות, גם זה נושא מאוד חשוב, אולם אני ממקום של תמיכה באירועים אלטרנטיביים, מציעה מפוכח יותר, ביקורתי, פנים-סצנה. אני סבורה שביקורתיות בתוך העולם הפורה הרב גוני והכבר לא כל כך במיעוט של סצנת האמנות החוץ מסחרית, חייב שיפוט ביקורתי פנימי. אני בניגוד אלייך מאוד לא מרוצה מהגישה של "לא משנה מה איכות העבודה, העיקר שזה שונה" בעיני זהו נגע רע שמוביל לתוצאות הרסניות: עייפות וחוסר עניין הציבור בצעקה האלטרנטיבית.
יש לי עוד הרבה מה לומר בנושא אבל העביר את השוט חזרה לקהל.

פורסם ב-17:30 ,02/09/2008
19
ע. יקרה
א.ב.ל

הדרישה לביקורת פנימית קפדנית ממי שבקושי יודע לכתוב את שמו ולא יכתוב אותו עד שיעשה זאת בכתיבה תמה היא סימפטום ידוע ובדוק לאוננות המתמשכת של אוונגרדיסטים כמותך. ה"שוני" הוא ערך עליון בדרך ליצירה מקורית ואיכותית וגם אם בדרך יהיו פספוסי איכות בלתי נמנעים, זו הדרך ואין בלתה. אז מותר לארועים "האלטרנטיביים" לפנטז שהם חשובים אבל בתכלס מרביתם עושים ביד ורק מיעוטם פוגעים.

פורסם ב-08:58 ,03/09/2008
20
אוקיי
אלמוני

בכל הנוגע להעלבות אישיות, אני עדיין לא מבינה במה אני ואתה שונים. שנינו כותבים בעילום שם ומתבצרים מאחורי מסך המחשב. שנינו עונים לניסוח של 'מאוננים'. יופי איזה התקדמות.
אנחנו לא חולקים אותו דעה משום שאתה מוכן להתפשר על 'בינוניות' אם מכרו לך את זה בתור אירוע אלטרנטיבי, ייחודי לכאורה אחלה מיתוג דרך אגב. שמעתי שהולך היום מאוד בתחום הרפואה.
אני מצפה מהייחודיות שלי להיות הרבה יותר הירואית מרגשת ומסעירה. אני רוצה להרגיש בבית, להבין את ליבם של היוצרים, לחוש כמוהם לכמה רגעים. את תחושות אלה, לצערי, לא יצא לי לחוות בתערוכה הנוכחית.בעיני הייתה שם עייפות של אמנים שרצו לצאת ידי חובה כלפי המארגנים של התערוכה ולדחוף משהו שעשו בלי מחשבה או להט.
חבל שהמארגנים (אוצרים?) לא היו יותר קשוחים כלפי האמנים שפנו אליהם, אם הם כל כך מאמינים בחשיבות האלטרנטיבה הם לא היו צריכם לזלזל בה עם נונשלאנטיות אוצרותית.
אם כל הקטע זה החלל אז כבר עדיף שלא היתה אמנות מוצגת כלל, זה אפילו די מקורי! בדיחה על אוצרות! (יחסית לישראל כמובן).
במילים אחרות התערוכה לא היתה לטעמי ועיצבן אותי שמישהו מאלץ אותי באיומים להגיד שהיא היתה טובה רק בגלל שהיא 'אלטרנטיבית'.
זין על זה.
וזין על כתיבה תמה, כאילו באמת מה זה פה כיתה ה'?

פורסם ב-02:08 ,14/09/2008
21
מדהים!
אבי

"חבל שהמארגנים (אוצרים?) לא היו יותר קשוחים כלפי האמנים שפנו אליהם, אם הם כל כך מאמינים בחשיבות האלטרנטיבה הם לא היו צריכם לזלזל בה עם נונשלאנטיות אוצרותית."
זוהי המציאות הלא הגיונית... יש "אוצרים" שקובעים מהי אמנות, ואז בוחרים מי מבין האמנים שעונים לקריטריונים אלה!
מה יקרה אם חלילה וחס
מחר יפתחו האוצרים בשביתה?!
לא תהיה יותר אמנות!!!! כי לא יהיה מי שיבחין בה!
תגידי לי, כמה אמנים רוצים להיות אוצרים מבקרים, וכמה אוצרים מבקרים רוצים להיות אמנים?!
עורו האמנים!

פורסם ב-16:26 ,14/09/2008
22
הי הי
אמממ

בונא אבי, מה אתה מנסה להגיד. שאוצרים זה לא אמנים? אחלה אני מסכימה איתך כבר לפני שנתיים.
בכל זאת, אם האוצר היה בטעם הטיפה קפדני שלי, הוא היה אומר קצת לא לכמה קישקושים שנצפו שם.
ואם כבל בספקולציות עסקינן אז ככה: אם היתה שביתה של אוצרים החיים שלנו היו ממשיכים כרגיל, אמנים היו עושים שטויות ואף אחד לא היה רואה את זה! דווקא נראה לי עולם אידיאלי!

פורסם ב-19:00 ,14/09/2008
23
הי הי
אמממ

בונא אבי, מה אתה מנסה להגיד. שאוצרים זה לא אמנים? אחלה אני מסכימה איתך כבר לפני שנתיים.
בכל זאת, אם האוצר היה בטעם הטיפה קפדני שלי, הוא היה אומר קצת לא לכמה קישקושים שנצפו שם.
ואם כבל בספקולציות עסקינן אז ככה: אם היתה שביתה של אוצרים החיים שלנו היו ממשיכים כרגיל, אמנים היו עושים שטויות ואף אחד לא היה רואה את זה! דווקא נראה לי עולם אידיאלי!

פורסם ב-19:00 ,14/09/2008
מתוך שוטף ומתמלא
--
בזהירות ובאירוניה: עיון...
בזהירות ובאירוניה: עיון... שוטף ומתמלא
--
אם רובוטים יכלו לצייר... שוטף ומתמלא
ללמוד ציור מפורמייקה, או: בשבח... שוטף ומתמלא
עולם של קומבינציות שוטף ומתמלא
מוסף | שוטף ומתמלא | טורים | מדריך | קהילה